Toyota Avensis
Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Chat Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Toyota Avensis radio lampy sklep toyota Tarcze, hamulce regeneracja xenon LED
Sklep alufelgi Toyota Sklep Hustla Online Regeneracja HC Motostacja.pl Układy hamulcowe Regeneracja W-wa Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Grubość lakieru
Autor Wiadomość
tulio 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 3
Miasto/Region: Lubin
Wysłany: 2012-04-15, 12:28   [Avensis T25] Grubość lakieru

Czołem koledzy.
Pytanie jest do kolegów z forum zajmujących się "renowacją" blacharki pojazdów .... otóż podczas poszukiwań toyoty T25 w autoryzowanych stacjach TOYOTY - program "TOYOTA PEWNE AUTO" bardzo duża ilość ogłoszeń zawiera treść "bezwypadkowy". Jednak jak dobrze wiemy dziś bezwypadkowy to również auto w którym wykonywano ponowne malowanie części blacharskich. Odwiedziłem kilka salonów TOYOTY w poszukiwaniu auta i spotkałem się z różnymi wersjami co do grubości lakieru jako "tylko druga warstwa lakieru" oraz przysłowiowe "szpachla + malowanie". Zastanawiające jest dla mnie dlaczego przedziały 100-200-300-400 mikronów są inaczej interpretowane przez róznych mechaników TOYOTY. Jak to jest naprawdę... w jakim zakresie grubości lakieru powinno się interpretować: oryginalny lakier, druga warstwa lakieru, szpachla itp.? ... po moich "oględzinach" uważam iż często osoby zainteresowane są wprowadzane w błąd.
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Schwefel 



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 954
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2012-04-15, 16:28   

Druga warstwa lakieru jest stosowana przy cieniowaniu elementu i jest jak najbardziej zgodna ze sztuką. Natomiast szpachli ASO nie używa, tylko wymienia element na nowy, nawet w przypadku małego wgniecenia.
_________________
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
tulio 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 3
Miasto/Region: Lubin
Wysłany: 2012-04-15, 21:36   

Schwefel napisał/a:
Druga warstwa lakieru jest stosowana przy cieniowaniu elementu i jest jak najbardziej zgodna ze sztuką. Natomiast szpachli ASO nie używa, tylko wymienia element na nowy, nawet w przypadku małego wgniecenia.


Toyota przy naprawach blacharskich szpachli nie używa ale przyjmuje do odsprzedaży w rozliczeniu auta które takie naprawy miały wykonywane. Interesuje mnie w jakim zakresie grubości lakieru (0-100-200-300-400 i < mikronów) powinno się interpretować: oryginalny lakier, druga warstwa lakieru, szpachla itp.?
 
 
Tomi 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 75
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2012-04-16, 11:34   

Ja uważam, że lakier fabryczny max.do 150 mikronów.
Dwie warstwy lakieru do 400.
U mnie Avensis jest cały w granicach 90-110mikronów.
Pzdr.
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 397
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2012-04-16, 14:50   

Może to troszkę pomoże:
Źródło:
http://www.detailer.pl/bl...etailing-world/

ILE LAKIERU?

Większość maszyn polerskich używa mechanicznego ,materiału ściernego w celu usunięcia defektów lakieru. Oznacza to , ze w trakcie polerowania usuwasz określoną ilość lakieru, zależną od tego jak szorstkie są używane ścierniwa. Polerki obrotowe mają większą moc ścierania od swoich mimośrodowych odpowiedników, i z tego względu większą uwagę należy poświęcić na grubość lakieru – szczególnie z pracując bardziej agresywnymi pastami (compounds)

Jeżeli jest to możliwe, przed rozpoczęciem polerowania mechanicznego najlepiej sprawdzić grubość lakieru na aucie. Można to zrobić miernikiem grubości lakieru.

Większość mierników podaje łączną grubość warstw lakieru, który zwykle składa się z dwóch lub trzech warstw: Podkład, Kolor, Klar (lakier bezbarwny). Interesuje nas grubość warstwy zewnętrznej. Przebicie się przez tą warstwę skutkuje koniecznością ponownego lakierowania! Dlatego konieczna jest odpowiednia interpretacja pomiarów. Ujmując ogólnie:

Powyżej 200 mikronów
Tej grubości lakieru można oczekiwać na starszych modelach które były lakierowane ręcznie – Ferrari 355 dla przykładu. Odczyt może również wskazywać na to, że badany element był ponownie lakierowany. Należy zwrócić uwagę na to że lakier nieoryginalny fabrycznie może odpowiadać inaczej na zastosowane metody polerowania od oryginalnego lakieru fabrycznego. Lakier na elemencie ponownie lakierowanym może mieć różną twardość i inaczej zachowywać się przy polerowaniu. Dlatego polerując pamiętaj o miejscach z odczytem wskazujący na grubszy lakier.

Przykład tego jak gruby może być lakier widać na zdjęciu poniżej gdzie otrzymano odczyt ponad 1000um – ten lakier ma 1mm grubości!


Pomiędzy 100-200 mikronów
Jest to normalna grubość lakieru. Odczyt w tym przedziale wskazuje standardowy lakier i świadczy o zdrowej grubości lakieru. Nie powinno być problemów z polerowaniem mechanicznym.

Pomiędzy 80-100 mikronów
Dla większości samochodów z warstwą lakieru bezbarwnego taki odczyt wskazuje na dość cienki lakier. Wiele nowszych samochodów daje mniejsze odczyty, ale takie wartości powinny podnieść ostrożność. Pomyśl dwa razy zanim użyjesz agresywnych past na cienkim lakierze gdyż możesz usunąć znaczne ilości lakieru, co może skutkować przebiciem i koniecznością lakierowania. Lakier o takich odczytach wciąż może być polerowany, ale należy przywiązać większą uwagę do wyboru padów i past polerskich.

Mniej niż 80 mikronów
Jest to bardzo cienki lakier, szczególnie jeśli jest na nim warstwa bezbarwna. Przy wyborze środków polerskich należy stosować wielką ostrożnością. Rozważyć można użycie pasty zawierającej wypełniacze która zamaskuje defekty zamiast usuwać więcej lakieru. Tak cienki lakier może być spowodowany użyciem agresywnych środków polerskich w przeszłości.

GRUBOŚĆ WARSTW?
Na początku tego rozdziału pisałem że najważniejsza jest znajomość grubości zewnętrznej warstwy lakieru, pozwalająca określić czy użycie polerki maszynowej jest pożądane. Jednak jak poznać grubość tylko warstwy zewnętrznej , mając odczyt łącznej grubości wszystkich warstw? Jeżeli nie posiadamy miernika który czyta grubość poszczególnych warstw lakieru ( bardzo drogi! ) , nie możemy precyzyjnie określić grubości warstwy zewnętrznej, możemy jednak określić pewną wartość szacunkową.

* 50-25-25: Ogólnie ujmując, na większości samochodów lakier bezbarwny stanowi 50% ogólnej grubości lakieru. Jest to oszacowanie w przybliżeniu i daje jedynie wstępne wyliczenia.
*Drzwi od środka: Zrób pomiar od wewnątrz drzwi. To da Ci odczyt grubości lakieru na powierzchni gdzie jest znacznie mniej lakieru bezbarwnego niż na zewnątrz i można założyć , że od wewnątrz drzwi nie ma lakieru bezbarwnego zupełnie. Różnica pomiędzy dwoma odczytami od wewnątrz i na zewnątrz da przybliżoną grubość lakieru bezbarwnego.
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
Urban84 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 30
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 5
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2013-10-04, 12:12   

Pozwolę sobie dołączyć do tego tematu. Jestem w trakcie poszukiwania upragnionego samochodu :) Wczoraj byłem obejrzeć jednej ze znalezionych aut. Ogólnie auto ładne, zadbane, silnik pracuje bez zastrzeżeń. Jedyne co nie daje mi spokoju to grubość lakieru. Całe auto posiada lakier o grubości 190(poza jednymi drzwiami które sa porysowane i były "robione" i maja ok 400). Grubosc na słupkach od 50 do 200. Prośba o jakąś radę co do tej grubości, czy oznacza ona dodatkowy lakier? Właściciel twierdzi, że auto mogło być polerowane i ponownie kładziony lakier lub że auta na zachodzie mają grubszą warstwę :) W co raczej nie wierzę.
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Schwefel 



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 954
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2013-10-04, 17:50   

400 to już na bank szpachla. Posprawdzaj dobrze słupki pod kątem wspawania nowego dachu.
50 mikronów to już praktycznie brak bezbarwnego lakieru. Ktoś nie miał pojęcia o polerowaniu.
_________________
 
 
piotrkol 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 110
Miasto/Region: Radomsko
Wysłany: 2013-10-04, 21:53   

50 jest na słupkach i progach
_________________
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Schwefel 



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 954
Miasto/Region: Warszawa
Wysłany: 2013-10-05, 02:23   

Jak mogłeś zmierzyć grubość lakieru na plastikowych progach?
_________________
 
 
piotrkol 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 110
Miasto/Region: Radomsko
Wysłany: 2013-10-05, 08:20   

Schwefel napisał/a:
Jak mogłeś zmierzyć grubość lakieru na plastikowych progach?

normalnie! w T25 masz tylko nakładki plastikowe które sie b.dobrze zdejmuje, poza tym próg od góry nie ma plastiku, w kwestii woli to są czujniki które i na plastiku mierzą :-P
_________________
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

audi hamulce, klocki, tarcze hamulce, klocki, tarcze

Sklep internetowy :: Forum Audi A6 Klub :: Forum Audi A8 Klub :: AZ Auto Serwis :: Alufelgi sklep :: klocki hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Blog toyotaavensis.com.pl
:: Tarcze hamulcowe Toyota :: Klocki hamulcowe Toyota :: Spoty reklamowe :: Duet muzyczny:: Sklep hamulce :: regeneracja wtryskiwaczy poznań :: regeneracja wtryskiwaczy rzeszów :: regeneracja turbosprężarek renault :: regeneracja wtryskiwaczy gdańsk :: Zawieszenie :: Czyszczenie tapicerki aut ::